marcel-en-mark-noordkaap.reismee.nl

Probleempje

Het eerste wat Marcel vanmorgen zei was dat hij een probleem heeft. Zijn matras is gescheurd en niet te repareren. Dat probleem is opgelost door in Harstad een nieuw luchtbed te kopen. Overigens een mooie winkelpassage daar in Harstad. Om 6.00 uur vanochtend stond de zon hoog aan de hemel en het was windstil. Het voelde warm aan ondanks dat het maar 8 graden was. Een goed begin van de dag dus. In Harstad gezellig bij een koffiehuis kopje koffie met koek gedaan. Voor de prijs hebben we het niet gelaten. De koffie was goed en de koek van 10 cm doorsnede a 3,50 euro per stuk was lekker. Van Harstad zijn we via weg nummers 85 en 82 naar Andenes gereden. Het fjord hebben we met een veerpont overgestoken. De pont bij Refsnes was net vertrokken toen wij er aan kwamen. Dus een uurtje gewacht. Tijdens het wachten ons laatste broodje en pakje tuc eerlijk gedeeld. Overigens kwam er niemand om de overtocht af te rekenen. Dat vonden wij vreemd. Ons kenteken werd wel gescand, waarom?? Waarschijnlijk wordt de rekening naar huis gestuurd. Dit zou te maken hebben met coronamaatregelen. De overtocht duurde 20 minuten. Vervolgens doorgereden naar Andenes, daar wat rondgelopen en ons opgewarmd in een oud poolmuseum aan een bakje koffie met een wafel ( soort pannenkoek). We hebben de tentjes opgezet op camping Mitnattsol in Bleik, noorden van de Lofoten.

Alfred

Wel gezond eten heren?!