marcel-en-mark-noordkaap.reismee.nl

Noordkaap

Voordat we zijn vertrokken hebben we eerst voor Renee gezongen en 3x hoera geroepen. Na 11 kilometer zandweg zijn we weer op asfalt gaan rijden. Het natuurpark hebben we achter ons gelaten. Bij de eerste benzinepomp wilden we tanken, maar deze was niet open en vanwege een stroomstoring werkte ook de automaat niet. We konden nog door naar de volgende pomp en zijn niet zonder benzine komen staan. We ontmoetten een Zwitser op de motor. Hij kwam van de noordkaap en was op weg naar Grenze Jacobselv. Deze plaats ligt aan de Russische grens nabij Moermansk. Wij weten hoe het daar is omdat wij daar 9 jaar geleden ook zijn geweest. Een mooi doel om naar toe te reizen. Het landschap waar we doorheen rijden begint steeds kaler te worden. De bossen verdwijnen als we boven de boomgrens komen. We zijn beland in de toendra. Een mannelijke fietser , slechts gekleed in fietsbroek en lichtgevende bretels rijdt ons tegemoet. Dat bij 10 graden celcius. BRRRRR. Het schiet vandaag goed op. Meer naar het noorden wordt het wel steeds kouder. Zo koud dat Marcel via de intercom meldde dat hij koude oorlellen kreeg, waarop ik zei dat mijn oorlellen niet onder mijn helm uitkomen. We schoten beide in de slappe lach en dat op de motor. Er ligt nog best veel sneeuw en er staat een ijzige wind. Enkele meren zijn nog gedeeltelijk bevroren. 13 km voor de noordkaap hebben we een blokhut gevonden voor de overnachting. We hebben alle bagage daar binnen gegooid, gegeten en om 21.00 naar de noordkaap gereden. De zon schijnt nog en daar moeten we van profiteren. Voor een bezoek aan de noordkaap was het een fantastische dag. De zon stond om 24.00 uur nog aan de hemel. Het was redelijk druk . Veel campers op de parkeerplaats en natuurlijk ook veel motorrijders. Zelfs een enkele fietser. Motorrijders die met de motor naar de globe wilden rijden werden weggestuurd. We hebben genoten van ons bezoek. Om 2 voor twaalf hebben we ook nog een verrassing voor Renee gefotografeerd. Het is nu 1 uur en nog steeds klaar licht. Het is net begonnen met regen.

Jose

Fantastisch zeg wat een belevenis zeg .kijk maar goed uit.

Marcel B te O

Mannen, geweldig dat jullie het met acht dagen gehaald hebben. Zijn morgen benieuwd naar de rest van de foto's. Wij (m&m & a&j) gaan nu ook naar ons mandje.

Roos

Weer super leuk om jullie voortgang te lezen. We zijn afgelopen maart in Kittala geland, toen we onze Lapland vakantie vierden. Wow, mooi zeg die zon op de Noordkaap! En Renée gefeliciteerd! Wat een leuke verrassing zo met die drone.
Ben benieuwd naar de rest vd de reis en verhalen met foto’s! Grt Roos

Ton

Mooie ervaring mannen.
Veel plezier nog en een goeie terugreis

Geert

Lichtgevende bretels? Volgens mij heb je die niet nodig als het toch niet donker wordt. Dus geen probleem voor jullie.