marcel-en-mark-noordkaap.reismee.nl

Van Estland naar Finland

Op camping Whitehouse in Estland staat achter een schuur een oude tankwagen weg te roesten. Na hiervan een foto te hebben gemaakt zijn we vertrokken naar Tallinn om met een ferry de oversteek naar Finland te maken. We waren ruim op tijd in de haven. Kaartjes gekocht via internet en een paar kilometer verder in een andere haven ingecheckt. De bootreis verliep spoedig. We hebben gevaren met de "Finlandia". Dit schip is gebouwd in Zuid Korea in 2001. Kostte toen 120 miljoen euro. Het is 175 meter lang en 28 meter breed. Snelheid 50 km per uur, daarvoor heeft het een vermogen nodig van 67588 pk. De zee was rustig. De oversteek duurde 2 uur en 15 minuten. Het duurde ongeveer een half uur om Helsinki met de motor uit te komen. Buiten Helsinki zijn we op zoek gegaan naar een plek om te overnachten en die hebben we gevonden aan een meer nabij Pitkasaari. De tentjes opgezet op een strandje en de enige voorziening daar is een wc hok met "poepdoos" deze avond genieten we van de rust , beetje muggen en het fijne weer. Wij vinden het ook leuk om jullie reacties te lezen.

Marcel B te O

Zo'n boot lijkt me best indrukwekkend. 50 km/uur over water, daar kunnen veel pleziervaartuigen alleen van dromen..

Wc hok met poepdoos en muggen. Dat begint erop te lijken mannen. Óp naar de ontbering, wat dat vinden jullie leuk, toch?

Geniet ervan, zoals wij van jullie verhalen..

Jose

Fantastisch reis zeg

Annemieke

Hoop dat de muggen niet in de poepdoos komen?

Joke

Kan niet wachten op het volgende verhaal, Leuk om zo mee te reizen.?

toni

Leuk jullie verhalen te lezen en de foto’s te bekijken.
Super ervaring voor jullie. Geniet ervan.

jeanny

het lijkt erop dat de reis voorspoediger wordt. leuk om jullie ervaringen te lezen. have fun en geniet. ?