marcel-en-mark-noordkaap.reismee.nl

Na zon komt regen

Vanmorgen half zeven opgestaan. De zon scheen al en de dag begon mooi. Snel naar het washokje met twee wastafels. Een was al bezet door een Poolse visser op leeftijd. Samen tanden poetsen, Mark op de gewone manier en de man met zijn tanden in de hand. Omdat we deze kant van Polen niet zo interessant vinden hebben we besloten meteen door te rijden naar Litouwen. Het was erg druk op de weg. Erg veel vrachtverkeer op de vele tweebaanswegen. Wij verbaasden ons echt over de kilometers lange file van vrachtauto's bij de grens. Onderweg veel ooievaars gezien . Op een parkeerplaats in Polen zijn we aangesproken door een vrachtwagenchauffeur uit Belarus. Hij vroeg om sigaretten, niet voor hemzelf, maar voor zijn moeder. Helaas voor hem roken wij niet. Hij deed zijn best om te vertellen waar wij in Litouwen naar toe konden gaan echter hij was niet te verstaan. Net over de grens in Litouwen is de weg erg slecht. Er zitten grote kuilen in het asfalt. Verder land inwaards zijn de wegen goed. De camping hebben we gevonden in Marijampole. Via een telefoonnummer op de poort hebben we van de beheerder de code van de poort gekregen. Het geld voor de overnachting mogen we ook hier in de brievenbus doen. Op de camping staat een grote groepstent. Dat is vandaag ons geluk want een hevige onweersbui barstte los.