marcel-en-mark-noordkaap.reismee.nl

Na zon komt regen

Vanmorgen half zeven opgestaan. De zon scheen al en de dag begon mooi. Snel naar het washokje met twee wastafels. Een was al bezet door een Poolse visser op leeftijd. Samen tanden poetsen, Mark op de gewone manier en de man met zijn tanden in de hand. Omdat we deze kant van Polen niet zo interessant vinden hebben we besloten meteen door te rijden naar Litouwen. Het was erg druk op de weg. Erg veel vrachtverkeer op de vele tweebaanswegen. Wij verbaasden ons echt over de kilometers lange file van vrachtauto's bij de grens. Onderweg veel ooievaars gezien . Op een parkeerplaats in Polen zijn we aangesproken door een vrachtwagenchauffeur uit Belarus. Hij vroeg om sigaretten, niet voor hemzelf, maar voor zijn moeder. Helaas voor hem roken wij niet. Hij deed zijn best om te vertellen waar wij in Litouwen naar toe konden gaan echter hij was niet te verstaan. Net over de grens in Litouwen is de weg erg slecht. Er zitten grote kuilen in het asfalt. Verder land inwaards zijn de wegen goed. De camping hebben we gevonden in Marijampole. Via een telefoonnummer op de poort hebben we van de beheerder de code van de poort gekregen. Het geld voor de overnachting mogen we ook hier in de brievenbus doen. Op de camping staat een grote groepstent. Dat is vandaag ons geluk want een hevige onweersbui barstte los.

Roos

Flinke afstand vanaf huis alweer afgelegd! Ik hoop dat het weer wat stabieler blijft, rijdt toch wat relaxter. Marijampole lijkt toch akelig veel op Marienpole...maar goed, zal mijn associatie zijn. Slaap lekker straks. Ik hoop droog voor jullie.
Leuk om zo jullie te volgen. Op mooie foto's morgen!
grt Roos

Hans

Blijf schrijven! Mooi om te volgen.
Was er graag bij geweest.

Joke

Leuk om jullie zo te volgen.

Richard

Super gaaf om jullie reis op deze manier te volgen!
Geniet ervan! Veel Suc6 en vooral blijven posten!

Mariëlle

Ik doe het liever andersom....."na regen komt zonneschijn" ?